Haşimato tiroiditi nedir?

Haşimato Tiroiditi Nedir ?

Haşimato tiroidit; kronik lenfositik tiroidit olarak da bilinen tiroid bezi hastalığı ilk kez 1912’ de Japon bilim adamı Akira Hashimoto tarafından tanımlanmış ciddi bir otoimmün hastalıktır. Haşimato hastalığında bağışıklık sistemi tiroid bezine yönelik antitiroglobulin ve antiTPO antikorları üretir. Bu antikorlar tiroid hücrelerine zarar vererek tiroid hormonunda azalma yani hipotiroidi oluşturur. Haşimato tiroiditi en sık görülen hipotiroidi nedenlerinden olup infertiliteye eşlik edebilir .

Homeopati, otoimmün bir hastalık olan Haşimato tiroiditinde;  hipotiroidi ve hipertiroidi başta olmak üzere pek çok tiroid hastalığının tedavisinde de başarılı bir tedavi yöntemidir. Bu konuda çok sayıda bilimsel çalışma mevcuttur .

İnfertilite ve Haşimoto tiroiditi gibi otoimmün hastalıklarda bütüncül bir yaklaşımla hastanın beslenmesinin düzenlenmesi ve  homeopatik tedavi kombinasyonu ile TSH seviyesi, tiroid antikor seviyeleri, over rezervleri ve ovulasyonun iyileştirilebileceği; tedavi öncesi ve sonrası laboratuvar verileriyle de desteklenerek gösterilmiştir.

Hastanın yapısal remedisi olan Pulsatilla Nigricans (Manisa Lalesi) bir bitki remedisidir. Tipik bir kadın arketipi olup her kadının hayatında bir kez ihtiyaç duyabileceği bir remedi olarak tedaviye eklenmesiyle birlikte kısa bir sürede hastanın koku almaya başlaması; menstruasyonla ilgili problemlerin düzelip ovulatuvar siklusların geri gelmesi oldukça çarpıcı bir iyileşme halidir. Pulsatillanın, kolay hamile kalamayan kadınlarda, varis, sinüzit, rinit, otit, sistit, vajinit problemlerinde, doğumda ve doğum sonrası emzirme problemlerinde de harikalar yarattığı birçok vakada gözlenmiştir. Pulsatilla’nın Tamoksifen tedavisinin yan etkilerini ortadan kaldırmak için kullanımı, muhtemelen bu homeopatik ilacın hormon reseptörlerine afinitesinin açıklanmasına ileride yardımcı olacak bir referanstır .

Homeopatik çalışmalar ile ilgili hayvanlar üzerinde elde edilen veriler, en çok eleştiri alan ‘plasebo etkisi’ eleştirilerini yanıtlar niteliktedir. Nitekim; boğalarda infertilite tedavisi homeopatik literatürde tarif edilmiştir. Diyetin protein içeriğini değiştirmek, fazladan mineraller vermek gibi birkaç tedavi önerilmiştir. 3 yıl boyunca infertil olduğu düşünülen bir Nelore cins boğanın, homeopatik Pulsatilla nigricans 200 CH ile tedavi edildiği rapor edilmiştir. Azalmış toplam sperm defekti, artan sperm motilitesi ve üretilen sperm sayısında çok etkileyici bir artış gözlemlenmiştir.

Kronik sinüzit ve alerjik rinit durumları da anosmiye neden olabilir. Hastamızın yapısal remedisi olarak kullandığımız pulsatilla bu tür durumlarda tedavi etkinliği gösterilmiş bir remedi olup, hastamızda da var olabilecek ama tanısı konulmamış sinüzit veya alerjik rinit durumunu iyileştimesi sonucu anosmisi de düzelmiş olabilir .

Homeopati, beslenme ve destek tedavilerle elde edilen sonuçlarımız, otoimmün ve kronik hastlıklarda bozulan yaşam enerjisi ve bağışıklık sistemi dengelerinin düzeltilmesi ile klasik tedavi yöntemleri ile üstesinden gelemediğimiz problemlerin düzelebileceğini gösteren, bütünleyici tedaviler kapsamında ileri çalışmalara referans olabilecek niteliktedir.