Vajinismus nedir?

Kadının cinsel ilişkiye girmek istemesine rağmen kendi iradesi dışında sağlıklı bir şekilde cinsel ilişkiye girememesi olarak tanımlanan vajinismus hastalığında kadın kendini kasar ve penisin vajinadan içeri girmesini engeller. Vajinanın dar ya da küçük olması ile hiçbir ilgisi bulunmayan bu hastalık, ilişki sırasında istemsiz bir şekilde kasılma halidir. Esnek ve kaslı bir yapıya sahip olan vajinadaki kaslar kontrolsüz bir şekilde daralarak cinsel ilişkiyi önler. İstemsiz kasılmalar sadece vajinada gerçekleşebildiği gibi tüm vücutta da görülebilir. Vajinismus hastalığına sahip olan kadınlar genellikle bacaklarını sımsıkı kapatarak ilişkiye izin vermez.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirtileri; vajinismus türleri ve vajinismus derecelerine göre kişiden kişiye farklılık gösterir. Genel olarak belirtiler:

-Cinsel ilişki sırasında, vajinada ilişkiyi neredeyse imkânsız kılacak derecede şiddetli kasılmalar ve spazmların görülmesi,

-Cinsel birliktelik için istek duyulmasına rağmen kendini kapatma zorunluluğunun yoğun bir şekilde hissedilmesi,

-Cinsel ilişkide bacaklarla vajinayı tamamen kapatma isteği gelmesi,

-Tampon ve fitil tipi ilaçların kullanımında da aynı korkunun yaşanması,

-Cinsel birliktelik sağlansa bile kasılmalardan dolayı kısmen gerçekleşmesi ve vajinada ağrı, acı veya yanma hissedilmesi,

-İlişki sırasında ya da öncesinde yoğun stresten kaynaklı terleme, titreme gibi durumların görülmesi,

-Vajinada kuruluk olması,

-Jinekolog muayenesinden korku veya rahatsızlık duyulması,

-Jinekolog muayenesinde, cinsel ilişkide olduğu gibi vajinada kasılmaların görülmesi gibi istem dışı durumlardan oluşur.

Bu gibi belirtilerin biri veya birkaçı aynı anda sizde varsa vajinismus hastalığından şüphelenebilirsiniz.

Vajinismus Tedavisi Yöntemleri Nelerdir?

Vajinismus, aslında bir tür erteleme ve kaçınma problemidir. Çiftler, başlarda vajinismus için tedaviye gerek olmadığını düşünerek sorunu kendi kendilerine çözmeyi denerler. Böylece problemi ertelerler. Bu durum yalnızca ilk zamanlar çiftler arasında küçük olan bir problemin, giderek çığ gibi büyümesine yol açar. Çünkü vajinismus çiftlerin kendi kendilerine çözebilecekleri bir durum değildir. Aşmak için mutlaka bir uzman yardımı gerekmektedir.

Yöntemlerden bahsetmek gerekirse;

• Kızlık zarının alınması
  • Psikoterapi
  • Cinsel oyun terapileri
  • Kegel egzersizleri
  • Solunum egzersizleri
  • Gevşeme egzersizleri

Vajinismus tedavisinde en klasik yöntemlerden biri de parmak egzersizleridir. Parmak egzersizleri aynı zamanda hastalara tedavi sürecinde en sık verilen ev ödevi olmaktadır.

Bu egzersizler öncelikle, kişinin genital bölgesini ve kendi vajinasını tanıması konusunda faydalı olmaktadır. Parmak egzersizleri ile kadının vajinal kas hakimiyeti kazanması ve vajina kaslarının ”kontrollü” bir şekilde yönetilmesi amaçlan

Vajinismus Kadının Değil, Çiftin Sorunudur!

Vajinismus sadece kadının yaşadığı bir problem gibi görülmemelidir. Erkeğin de problemin yaşanmasında ve tedavisinde önemli bir rolü vardır. Bu nedenle erkeğin eşini yalnız bırakmaması, eşlerin tedaviye birlikte katılmaları gerekir. Başlangıçta tedavi kadının üzerinde yoğunlaşacağı için erkeğin tüm seanslara katılmasına gerek olmayabilir. Tedavi açısından önemli olan eşler arasında işbirliği ve uyumun devam ediyor olmasıdır.