Mezoterapi

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi; vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin, enzimlerin tek başlarına ya da genellikle karışım halinde derinin orta tabakasına mikroenjeksiyon ile uygulanması tekniğidir. Enjekte edilecekmaddeler kişiye ve kişinin isteklerine uygun olarak seçilir. Mezoterapi Latince olan “meso” ve “terapi” kelimelerinden türetilerek oluşan bir kelimedir. Kelime anlamı olarak “orta tedavi” anlamına gelen mezoterapi bir estetik tedavi şeklidir.

Mezoterapi'nin Fayda Sağladığı Alanlar

 Donuk ve parlaklığını yitirmiş ciltlere canlanma,

 Ciltte elastikiyet kaybı ve sarkma tedavisinde yardımcı,

 Cildin yaşlanmasını engellemeye yardımcı,

 Yüzün yorgun görünümünü gidermeye yardımcı,

 Sigara içenlerde cilt hasarını engellemek ve tedavi etmeye yardımcı,

 Yaz öncesi güneş ışınlarının zararlarına karşı önlem almaya yardımcı,

 Güneşten zarar görmüş ciltleri düzeltmeye yardımcı,

 Diğer leke tedavileri ile birlikte lekeleri hafifletmek veya gidermeye yardımcı,

 Diğer yöntemlerle birlikte sivilce izi, diğer yara ve yanık iz tedavisinde etkili,

 Diğer yöntemlerle birlikte cilt çatlak tedavisinde yardımcı

 Sigara burakmaya yardımcı mesoterapi uygulamaları damevcuttur

MEZOTERAPİ-b

Mezoterapi etkili midir?

Cildin bakımı ve sorunların giderilmesine yönelik çok sayıda uygulama ve ürünler mevcuttur. Kullanılan yöntem ve
ürünlerin hemen hemen hepsi cilt üzerinden yapılmakta ve derinin fonksiyonel tabakasına etki göstermesi
beklenmektedir. Bilinmektedir ki cilt üzerinden uygulanan bir krem, serum gibi ürünlerin dermis tabakasına geçişleri oldukça sınırlıdır.(%1-5 civarındadır.). Bu bilgi dâhilinde mezoterapinin etkinliği tartışılamaz durumdadır. Dermisin ihtiyaç ve sorunların giderilmesi amacıyla hazırlanan karışımlar iğneler ile direkt olarak dermis tabakasına verilmektedir. Kullanılan karışımlar ile cildin ihtiyacı olan vitamin ve mineraller direkt olarak dermis tabakasına verilir, ayrıca bazı durumlarda dolaşımın bozulması söz konusudur (sellülit, cildin mat görünümü,kırışıklıklar…) , bu durumlarda deri altı dolaşımı artıracak ilaçlar dermis tabakasına verilerek dolaşımın etkili olarak artırılması amaçlanır. Kısacası mezoterapi ile cildin dolaşımı düzenlenebilir, ihtiyacı olan vitamin ve minerallerle beslenmesi sağlanabilir, zamanla azalmış veya yapıları bozulmuş destek dokular yenilenebilir.

Mezoterapi kimlere uygulanmaz ?

Mezoterapi çok ağır kalp ve şeker hastalığı olanlara, immünolojik hastalığı olanlara, kanama bozukluğu olanlara
yapılmaz. Devamlı olarak kan sulandırıcı tedavi alanlar, Aspirin v.b ilaç kullananlar uygulama öncesi ilaç bilgilerini
hekime iletmeleri gerekir. Etik olarak hamilelere ve emziren annelere mezoterapi
uygulaması yapılmaz.

MezoterapiTürleri

Mezoterapi türleri şunlardır:
1- Saç Mezoterapisi
2- Yüz Mezoterapisi
3- Selülit Mezoterapisi
4- İğnesiz Mezoterapi

SaçMezoterapisiNedir?

Alopesi de olarak bilinen saç dökülmesi, kişinin saçlarının
bölgesel olarak veya tamamen dökülerek kelleşmesi
durumudur. Saç mezoterapisi ile dökülme yavaşlatılarak bu
durumun önüne geçilmesi ve saçların güçlendirilmesi
sağlanır. Mezoterapi süreci hastaların durumuna göre
değişmektedir. Yani uygulanacak olan saç mezoterapisi
seans sayısı kişiden kişiye değişiklik gösterir. Ancak
ortalama bir rakam verecek olursak, 3 ile 10 seans arasında
değişmektedir.

YüzMezoterapisiNedir?

Yüz mezoterapisinde tedavide kullanılacak olan mezoterapi
ürünleri cildin içine ve altına direkt olarak enjekte edilir. Mezoterapi ilaçları sayesinde cilt yenilenir, kırışıklık vesarkmaların önüne geçilir. Yüz mezoterapisinde ciltteki kollajen sentezleri uyarılır. Uyarılma sonrası mat ve kırışık olan ciltte gençleşme, sıkılaşma ve parlaklık oluşur. Bunların yanı sıra mezoterapi cilt tedavisi de yapar. Ciltte bulunan lekeler, yaralar,sivilceler, akne izleri ve doğum lekeleri yüz mezoterapisi ile tedavi edilir. Tedavinin ikinci seansından itibaren hastada gözle görülür şekilde iyileşme başlar.

SelülitMezoterapisiNedir?

Selülit mezoterapisi ile vücutta oluşan yağ dokuları
deformasyonu düzeltilir. Selülit mezoterapisi uygulamasından
sonra 4-10 hafta içerisinde hasta yeni bir görünüme sahip olur.

Ancak burada önemli olan mezoterapi uygulaması sonrasında
hastanın diyet ve egzersiz yaparak formunu korumasıdır.

İğnesizMezoterapiNedir?

Mezoterapi uygulaması yöntemlerine göre iğneli ve iğnesiz olarak ikiye ayrılır. İğnesiz mezoterapinin iğneli mezoterapiye
oranla tercih edilme yüzdesi daha fazladır. Bunun nedeni iğneli mezoterapi sonrası oluşabilen morarma ve kanama gibi
durumlardan çekinilmesidir. İğnesiz mezoterapide, bilinen mezoterapi yöntemlerinin yanı sıra yüksek frekansa sahip ultrason teknolojisi de kullanır. Bu sayede iğne kullanımına gerek kalmadan mezoterapi ilacı deri
altına gönderilebilir.

İğnesiz mezoterapinin kullanım alanları arasında;

 Yaşlılığın deride getirdiği rahatsızlıkların çözümü,

 Vücut sıkılaştırma,

 Saç tedavisi ve nem dengesinin sağlanması vardır

Mezoterapi Uygulamalarının Yan Etkileri Nelerdir?

Mezoterapi uygulaması sonrasında 1-2 gün boyunca cilt yüzeyinde kızarıklık ve morluklar görülebilir. Bu sürenin
ardından var olan belirtiler, kendiliğinden iyileşir. Yanma hissi, kaşıntı, şişlik, cilt hassasiyeti ve hafif şiddette ağrı, mezoterapi uygulamalarının bilinen yan etkileridir.

Ancak şu gibi durumlarda hekime başvurulması önerilir:

· Mide bulantısı,
· Kusma,
· İsilik,
· Enfeksiyon,
· Aşırı cilt reaksiyonları
· Ödem. Tüm mezoterapi uygulamalarından önce;
· protein içerikli gıdalardan,
· kafein, sigara ve alkol tüketiminden uzak durulmalıdır.
· Bu dönemde kan sulandırıcı özellikte olan ilaçların
kullanımı mutlaka hekim kontrolünde bırakılmalıdır.
· Mezoterapi, masaj terapisi, düzenli egzersiz, sağlıklı
beslenme ve düzenli uyku ile birlikte uygulandığında son derece başarılı ve kalıcı çözümler sunabilir.

Mezoterapi Tedavisi Sonrası

Bütün tıbbi tedavilerde olduğu gibi mezoterapi tedavisi sonrası da yapılan operasyonun iyi sonuç vermesi açısından
bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor. Mezoterapi tedavisinden sonra uygulama alanında genellikle morluklar
oluşabilir. Oluşan morluklar küçüktürler birkaç gün içerisinde kendiliğinden geçerler. Mezoterapi tedavisinden
sonra bir hafta süresince kesinlikle denize ve suya girilmemelidir. Bu süre boyunca güneşten korunmalı, bir
hafta solaryum alınmamalıdır. Uygun güneş koruyucuları kullanılabilir. Tedavi bölgesine kapatıcı (fondötenvb.) sürülmemelidir.