Homeopati

Homeopati Nedir?

Homeopati,tüm dünyada fitoterapiden sonra en yaygın uygulanan bütünsel ve tamamlayıcı bir tedavi yöntemidir.Homeopatinin bilimsel temelleri, Alman hekim Sammuel Hahnemann (1755-1843) tarafından atılmıştır. Hahnemann, hayatı boyunca yaptığı gözlem ve deneylerle doğadaki maddeleri defalarca seyreltip eş zamanlı olarak güçlendiren bir yöntem bularak homeopatik ilaç formunu (remedi) geliştirmiştir. Homeopatik ilaçlar yok denecek kadar az etken madde içerir, bu nedenle de toksik etkileri yoktur.

Homeopati ile fiziksel, duygusal ve ruhsal her türlü hastalığı tedavi etmek mümkündür. Migrenden anksiyete ve depresyona; alerjilerden astım, egzama, sedef, romatizmal hastalıklar, kolit ve kanser dahil pek çok hastalıkta yaşam enerjisi dengeleri sağlanarak iyileşme gerçekleşir. Modern tıbbın çaresiz kaldığı birçok hastalığın tedavisi homeopati ile mümkündür.

Homeopati yaşlılarda, hamilelerde, bebeklerde, bitki ve hayvanlarda da güvenle kullanılabilir. Günümüzde Avrupa, Asya, Afrika, Kuzey ve Güney Amerika’da yaygın şekilde uygulanan homeopati Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından da tanınmaktadır. Birçok ülkede özel sağlık sigortaları kapsamındadır.

Homeopatik ilaçlarla ilgili deneyler Hahnemann’dan bu yana kesintisiz olarak sürmekte ve homeopatik ilaç (remedi) sayısı her geçen gün artmaktadır. Hayvansal ve bitkisel kökenli ilaçların yanı sıra, mineraller, metaller, vücut salgıları ve doğadaki birçok madde homeopatik ilaç olarak kullanılmaktadır.

Homeopatik ilaçlar birçok ülkede güvenli laboratuarlarda üretilmekte ve eczanelerde reçetesiz olarak satılmaktadır. Ülkemizde de GETAT (Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp) kapsamında hekim, diş hekimi ve eczacılarımıza Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalı homeopati eğitimleri verilmektedir.

Dünya Homeopati Kongresindeki Sunumum

Homeopati gebelikte güvenli ve etkin bir tedavi yöntemidir.